FAQ

  • 修理、お直しはできますか
    Can you repair my product?

    お客様のご都合によるお直しは、一部アクセサリーを除き、承っておりません。
    商品不具合の場合、ご購入商品の状態を拝見させていただき商品不具合の確認ができましたら、ご購入された店舗にてご対応いたします。
    なお、レシートや購入履歴を事前にご確認させていただいておりますので、あらかじめご了承ください。
    We do not accept any repairs except for some accessories. In case of product defect, we will check the condition of the purchased product and if you can confirm the product defect, we will provide assistance at the store where you purchased it. Please note that we will check receipts and purchase history in advance.

  • 返品・交換はできますか
    Can I return or exchange?

    当社基準による「未使用品」の状態で、商品ご購入日を含め14日以内に、レシートと一緒にご持参頂きましたらご対応いたします。
    詳しくは下記の『返品・交換ポリシー』をご確認ください。
    We will provide assistance if you bring the product as well as the receipt within 14 days from the day of the purchase. The product also needs to be in unused state according to our standard. For more details, please refer to the “Return and exchange policy” below.

    返品・交換ポリシー
    Return/Exchange Policy
    • 1.対象となる商品
      Target products
      お客様のご都合によるご返品・交換におきましては、当社基準により【未使用品】と判断できる場合のみ、承ります。
      We will accept returns and exchanges due to customer’s convenience only when it is judged as “unused item” by our standard.
    • 2.対応期間とレシート
      Correspondence period and receipt
      ご返品・交換の際にはご購入時のレシートをご持参の上、購入日を含め14日以内にお買い上げ店舗にお申し付けください。
      When returning or exchanging, please bring the receipt and specify the store where you purchased the product. Please note that the return period is 14 days including the date of purchase.
    • 3.未使用品の定義
      Definition of unused item
      商品状態が良好であり、下げ札・付属品がついている状態を指します。
      The product is in good condition and has hanging tags and accessories.
    • 4.レシート紛失の場合の取扱い
      Handling of lost receipt cases
      レシートを紛失された場合は、ご購入情報を確認する為にお時間をいただき、改めてご連絡とさせていただく場合がございます。
      If you lose the receipt, it may take some time to confirm your purchase information. Therefore, we will contact you at a later date.
    • 5.ご返金の方法
      How to refund
      ご返品はお買い上げ時のお支払方法(現金・クレジットカード)にて対応させていただきます。
      Refunds will be processed to the same payment method you used when purchasing.
    • 6.その他
      Other information
      以下の場合、お承り出来ない場合がございます。
      ・購入履歴がない商品
      ・お客様のもとで、(試着、ご着用含む、何かしらの原因によって)強いニオイが付着したり、汚れ、キズが生じた場合
      ・文房具類
      ・スペシャルアイテム
      In the following cases, we may not be able to accept your request:
      ・Products without purchases history
      ・When the product has strong odor, stains or scratches (due to trying on/wearing)
      ・Stationery
      ・Special item
  • 返品・交換を希望しているが家が遠いので直接お店に行けない
    I want to return or exchange, but I can’t go to the store directly because I live far away.

    購入店舗にご連絡して頂き、規定期間内に「未使用品」の状態でレシートをご同封のうえ店舗にご返送ください。
    送料につきましてはお問い合わせの際に状況を確認後、お伝えさせていただきます。
    Please contact the store where you purchased the product and send a package to us. Please enclose the receipt as well as the product in an unused state. We will get back to you with the shipping fee after confirming it.

  • ギフトで受け取った商品の返品・交換の方法について教えてください
    How can I return or exchange the product I received as a gift?

    原則、返品を承ることはできかねます。
    レシートがあり、未使用品(付属品完備)である事、およびご購入から14日以内であれば、同商品での色交換、もしくはサイズ交換が可能です。
    ※ 在庫が残っている場合に限り承れます。
    レシートがない場合は、誠に恐縮にございますが、贈り主様に「ご購入店舗・時期」をご確認いただき、ご購入の店舗までお問い合わせください。
    In principle, we cannot accept returns. If you have a receipt and the item is unused (complete with accessories) and if you purchased it within the last 14 days, you can change the color or size of the item (only available when the product is in stock). If you do not have a receipt, we apologize for the inconvenience, but please confirm the shop and time of purchase with the giver and contact the store where you purchased it.

  • 返金について教えてください。
    Please tell me more about the refund.

    お客様がご購入時に選択されたお支払方法(現金・クレジットカード)にて返金手続きが行われます。
    なお、ご配送での返品による銀行への返金の場合、お客様ご本人名義の口座に限らせていただきます。返金手続きはご返品商品確認後、最長で14営業日を要する場合がございますので予めご了承ください。
    Refunds will be processed to the same payment method you used when purchasing. In addition, in case of a credit card refund after returning the product through delivery, the refund can only be made to the bank account under customer’s name. Please note that it may take up to 14 business days for the refund to be processed after the returned product has been accepted.

  • 店頭販売以外に購入する方法はありますか
    Is there any way to purchase other than in the store?

    オンラインストアでの販売も行っております。下記からご購入いただけます。
    https://www.rakuten.ne.jp/gold/hipandajapan/
    We also have an online store. Please follow this link to our online store.
    https://www.rakuten.ne.jp/gold/hipandajapan/

  • 商品の価格が変更されることはありますか
    Does the price of the products change?

    店舗にて展開している商品は、予告なく変更される場合があります。
    The prices of the products sold at our stores are subject to change without notice.

  • HIPANDAの最新情報を入手するにはどうしたらいいですか
    How can I get the latest information about Hipanda?

    メンバーズアプリのダウンロードを行っていただくか、お友達登録をお願いいたします。
    Please download the members app or add us as a friend on LINE.

    • Download on the App Store
    • LINE
  • 会員カード・アプリのポイントの仕組みを教えてください
    Please tell me how the points of the membership card/app work.

    HIPANDA店舗にて、1ポイント1円としてご利用いただけます。ポイントの付与率はご購入金額の5%となります。最終ご利用日から2年間ご利用がなかった場合、未使用ポイントは無効となりますのでご了承ください。
    ポイントの後付けは可能です。ご来店翌日までに付与いたします。
    ログイン情報のご確認はアプリ内ではでき兼ねますので、店舗または弊社03-6721-0517 までお問い合わせ下さい。パスワードをお忘れになった場合、再発行ができ兼ねますのでご了承ください。
    The point system is available at Hipanda stores. You can use your points to get a discount (1 point = 1 JPY). Every time you make a purchase, points equal to 5% of the purchased amount will be added to your card/app. Please note that unused points will expire if you have not used them for two years from the last day of use. You cannot confirm the login information within the application, so please contact the store or our office on 03-6721-0517. Please note that if you forget your password, we cannot reissue it.

  • 中途採用・アルバイト採用は行っていますか
    Are you hiring mid-career or part-time?

    現在募集中のポジションおよび応募方法の詳細は、弊社03-6721-0517 までお問い合わせ下さい。
    Please contact us at 03-6721-0517 for details on the positions currently being recruited for and how to apply.

  • その他、お問い合わせ
    Other inquiries

    店舗または弊社、03-6721-0517 へご連絡くださいませ。
    Please contact the store or our company at 03-6721-0517